2018-11-19

审稿和滤水器

今晚审稿审了一篇中国作者的,里面有不少胡言乱语,也有有价值的部分。但胡言乱语的时候他引用起了文献,就害得我不得不追踪文献,然后发现关键文献是一篇不公开的博士论文... 我追不到了,TAT。

不过我审完后收到一封信:

As a sign of our appreciation for your work as a valued peer reviewer Springer will support the non-profit humanitarian organisation 'Filter of Hope'.

For your review we will donate one household water filter. More details on the good cause your review will contribute to can be found here: www.filterofhope.org



让我开心一些。毕竟因为我的小努力,有一个非洲家庭能多一个滤水器,能多喝一周清洁的水。

没有评论:

发表评论